Patriotul de mine

Sunt criticat ca sunt prea patriot. De la cautarile mele (unoeri enervante pentru insotitori) de produse romanesti prin orice magazin prin care intru, pana la dorinta de a achizitiona un Duster ca viitoare masina de familie, de la refuzul de a pleca in alta tara pentru a munci pana la implicarea in activitati sociale in scopul educarii populatiei (si salvarii naturii), toate acestea sunt puse sub semnul intrebarii.

Iar cei ce pun intrebari, de obicei, se intreaba de ce fac aceste lucruri. De ce vreau sa cumpar un lucru romanesc? De ce sa imi achizitionez un Duster ca o cutie de conserva cand pot sa imi iau o masina nemteasca (aici, e un pic mai complicat – nemtii, francezii, spaniolii, au cam stat la coada sa isi cumpere un Duster. Decizia ar fi fost aceeasi, insa, pentru ca sunt ferm convins ca raportul calitate/pret este foarte bun si nu platesti inca pentru „brand”). De ce te stresezi sa plantezi copaci in oras cand altii taie hectare de padure fara autorizatii?

 

Asa ca m-am hotarat sa deschid o noua categorie pe blog unde sa postez articole despre aceasta tara. Articole, peisaje, monumente, oameni ce definesc aceasta tara. Pana la urma dragostea se naste cand esti atras de ceva/cineva. Iar eu, asa cum iubesc modul in care se uita pe sub gene nevasta mea la mine, asa iubesc si Padurea Bogatii sau dealurile dintre Brasov si Sighisoara. Prin urmare, daca postez lucrurile ce mie imi plac si care, de-a lungul timpului, au facut sa devin atat de nationalist (eu cred insa ca in sensul bun al cuvantului), sper sa trezesc si in altii aceleasi sentimente – nu voi posta poze cu nevasta-mea – imi permit sa fiu egoist in acest caz.

Poate parea o noua lupta cu morile de vant. Dar daca esti aici acum si citesti aceste randuri, poate ca te vei intreba daca iubesti aceasta tara. Si poate imi vei da ocazia in acest articol, ca si in urmatoarele, sa iti prezint lucruri ce te pot face sa o iubesti. Iar cand ajungi sa simti astfel, sper ca vei incepe sa te gandesti cum o ajuti. Nu asa facem cu persoanele iubite? Nu le ajutam, atunci cand au nevoie?

Voi incepe cu cateva imagini de pe drumul Ojdula – Lepsa, drum aflat inca in constructie si ce face legatura intre Targu Secuiesc si Focsani. Se spune ca Lepsa are cel mai ozonificat aer din Europa. Nu am putut verifica aceste informatii, insa eu va recomand zona. Nu este inca foarte aglomerata, iar peisajele iti taie rasuflarea. Pentru ca, asa e Romania!

This entry was posted in Patriotul de mine, Printre altele... and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Patriotul de mine

  1. Pingback: ..::Stiri Brasov - Noi vedem Brasovul altfel::..

Leave a Reply

