Ati pierdut un vot, domnilor parlamentari!

Votul meu l-ati pierdut. Si nu cred ca este singurul, insa decizia fiind individuala si votul din cabina secret, nu pot garanta acest lucru.

Ati pierdut votul meu, cu totii. Ca sunteti galbeni, rosii, verzi sau portocalii, ca sunteti de dreapta, stanga, centru sau conform rozetei vanturilor, ca vorbiti limba romana, turca sau maghiara, l-ati pierdut.

De doi ani de zile ma uit la voi – unii dintre voi sunt si de 6 sau 10 ani – si nu va vad. Ma uit la Parlament si imi dau seama ca nu sunteti prezenti acolo. Si nu ma refer fizic. Stiu deja ca munca de Parlamentar nu inseamna munca de santier sa te duci zi de zi si sa semnezi pontajul. Si va multumesc pentru ca mi-ati deschis mintea. Am inteles ca doar pe santier trebuie sa mergi zilnic la munca. Asa ca ma gandesc sa lipsesc si eu nemotivat. Nu cred ca va putea angajatorul meu sa imi rezilieze contractul de munca. Ar insemna sa contrazica un parlamentar. Un membru al organului legislativ. Mai bine ar fi pentru mine sa nu votez acel parlamentar. Sau mai bine pe toti cei care nu se prezinta la sedinte. Nu imi place ce exemplu dau.

Ma intreb unde sunteti cand sunteti acolo. Aveati de facut cateva lucruri simple, conform “fisei postului” si nu le-ati facut. Spre exemplu, eu si inca o mare majoritate a alegatorilor v-am comunicat faptul ca nu dorim sa lucrati in doua camere separate. Stiti cum e, intretinerea e mai mica la o garsoniera decat la un apartament cu doua camere. Cum suntem un popor mai sarac, ne-am gandit ca un parlament unicameral ne va costa mai putin decat unul bicameral. Si cum reducem spatiul, ca sa nu va simtiti inghesuiti, v-am cerut sa va imputinati. Pana la 300, daca imi aduc bine aminte. Din pacate, raspunsul vostru este din categoria “DA! Nu se poate”. Adica se poate, dar nu se vrea. Stiu, sunteti cu totii atat de buni profesionisti, incat un stiti pe cine sa trimiteti acasa. Nu-i nimic, eu va voi trimite pe toti. Ca sa nu existe favoritisme.

Ca tot veni vorba de lucruri pe care nu le-ati facut, era o propunere legislativa privind corelarea amenzilor rutiere cu venitul anual al soferului. Putine initiative legislative am vazut demontate mai repede. Adevarul este ca ma si gandeam la unul dintre dumneavoastra sau unul din sponsorii dumneavoastra de campanie oprit de domnul ofiter de politie pentru viteza excesiva prin localitate. Cat ar fi fost amenda? 30% din venitul mediu lunar de anul trecut? Adica sa riscati dumneavoastra o amenda de peste 6000 de lei? Sau 6000 de euro? Normal ca nu este corect. Ce bine ca v-ati gandit la populatia tarii si il taxati pe cel care castiga 600 de lei pe luna cu 550 amenda, la fel ca pe cel care castiga 6000 de lei pe luna. Potaile sunt fratii vostri, nu?

Sa mai aducem in discutie si impozitarea diferentiata pe numarul de cladiri detinute. O decizie interesanta care ar fi adus mai multi bani la buget si ar fi fost echitabila. Pentru ca ar fi extras un pic din banii facuti la negru de proprietarii de apartamente. Si nu numai. Insa, in momentul propunerii acestei legi nu s-a luat in calcul faptul ca in Parlament avem niste chiriasi deosebiti. Dumneavoastra, cei care incasati sute de euro lunar pentru chirii pe care nu le platiti, aveti cel putin doua case. Majoritatea dintre voi. Si nu puteti astfel, sa va impozitati singuri. Nu. Niciodata nu veti vota o lege care sa va scada veniturile. Scaderea nu se preda la scoala parlamentara de vara. Doar adunarea si inmultirea.

Cu toate acestea, nu cele de mai sus m-au hotarat sa nu va mai acord votul meu. Ci masura luata privind bugetul pe 2011 pentru parlamentari. Pentru ca ati dovedit ca va lipseste cel mai elementar bun simt – au fost doua voturi impotriva, dar nu am aflat ale cui. Nu este indeajuns ca se desfasoara sedintele din parlament fara unii sau altii dintre voi, ce aleg calea protestului democratic in fata cafelei din cantina parlamentului. Nu este indeajuns ca va trebuie un an si jumatate sa discutati 30% dintr-o lege. Nu este indeajuns ca timp de doi ani ati ignorat in totalitate decizia reducerii numarului de parlamentari. Nu este indeajuns ca nu ati intocmit legea salarizarii unice si bugetarii nu stiu ce salarii vor avea in 2011. Voi v-ati stabilit beneficiile sperand ca nimeni nu va comenta prea mult. Si asta se si intampla, pentru ca a fost consens politic total. De fapt, cand vine momentul stabilirii propriilor beneficii, toti sunteti de aceeasi parte. In cazul acesta nu este o manevra de a introduce dictatura de catre putere? Nu este oare un blocaj malefic al opozitiei? Nu? E totul in regula? Perfect.

Va astept pe voi, cei care credeti ca noi nu gandim, sa veniti sa ne cereti voturile peste doi ani. Ma voi duce in cabina de vot cu lista cu numele vostru. Si nu voi vota pe niciunul dintre voi. Nu ma intereseaza partidul, doctrina sau nationalitatea. Pur si simplu voi vota cu speranta ca cei care vor veni dupa voi vor intelege ca munca de parlamentar inseamna munca, in primul rand. Ca inteleg ce responsabilitati au. Ca stiu ca trebuie sa fie prezenti. Nu pentru ei, ci pentru cei care i-au votat.

Ati pierdut un vot, domnilor parlamentari. Si va urez sa le pierdeti pe toate in urmatorii doi ani. Stiu ca o sa va fie usor sa faceti acest lucru. Nu trebuie decat sa continuati ceea ce faceti acum. Adica nimic.

This entry was posted in Drept la replica, Politica incoace si incolo and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Ati pierdut un vot, domnilor parlamentari!

  1. Pingback: ..::Stiri Brasov - Noi vedem Brasovul altfel::..

Leave a Reply

